The best way to predict the future is to invent it. (Alan Kay)
+36 30 99 00 336
office@arworks.hu
Budapest 1122, Krisztina körút 7.
MINDCONTROL VR
Gondolatvezérléssel működő, találmányokat bemutató VR showroom
Feladatok
3D MODELLEZÉS ÉS ANIMÁCIÓ
EMOTIVE PROGRAMOZÁS
UI TERVEZÉS
HTV VIVE PROGRAMOZÁS
Mobile World Congress Stand, Barcelona
MINDCONTROL VR
Sokan álmodoztunk talán, hogy gondolatainkkal, erősen koncentrálva, a kezünk használata nélkül is megmozdítsunk, vagy áthelyezzünk tárgyakat. A valóságban ugyan ez még nem lehetséges, de az eszközök és a technológia már adott ahhoz, hogy virtuális térben kipróbáljuk, milyen érzés lenne ilyen különleges képességgel rendelkezni. Így született meg MindControl megoldásunk ötlete.
Az élményhez először fel kell venni a vezeték nélküli, EEG-fejpántot (elektroenkefalográf), majd a virtuális valóság szemüveget. Az előbbi a felhasználó agyhullámainak mérésére szolgál, az utóbbi pedig a virtuális környezet és tárgyak megjelenítésére. A magyar standra való tekintettel az ARworks három hungarikumot tett a szoftverbe: gyufát, C-vitamint, és egy Rubik-kockát. A folyamat egy nagyon rövid traininggel indul, ahol a rendszer megtanulja a felhasználó egyedi jellemzői értékelni. Aztán belépünk egy VR Bemutatóterembe.
„Három magyar találmánnyal találkozhatunk a virtuális környezetben, ezek mindegyikével interakcióba lehet lépni. Ha erősen koncentrálunk az egyes tárgyakra, akkor a gyufa meggyullad, a C-vitamin megelevenedik, a Rubik-kocka pedig kirakja önmagát. A dolog kulcsa az erős koncentráció, hiszen a fejpánt az agyhullámokat érzékeli, majd a jelet visszaküldi a virtuális környezetbe, ahol az animáció történik” – magyarázta a MindControl lényegét Budaházy Szabolcs.
Az agyhullámok mérése nem számít újdonságnak, EEG készülékek régóta elérhetők a piacon, ugyanakkor a VR mostanra jutott el arra a szintre, hogy külső technológiákkal is össze lehessen kötni, az élmény pedig lenyűgöző és maradandó legyen a felhasználók számára is. A teljes 3D-s teret és a VR alkalmazást az ARworks csapata készítette Unity keretrendszerben.