Az Egy a Természettel” Világkiállításra készített fantázia Expo VR bejárása
Az alkalmazások egy részét a MOME-val közösen alkottuk meg
Specifikáció késztítés, bejárási koncepció, interakciók, navigáció
Napkon keresztül: a hibamaentes működés érdekében
A helyszíni működtetés támogatása 3 héten át
2021. szeptember 25. – október 14. között került megrendezésre az Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállítás Budapesten a megújult Hungexpo vásárcsarnok területén.
A kiállításra egy egyedi élményt nyújtó, a Hungexpo területén játszódó virtuális valóság alkalmazást készítettünk közösen a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel.
Az egyetem 3D tervezői kitalálták a koncepciót és megalkották a 3D-s látványvilágot. Kidolgozták az egyes 3D modelleket mi pedig elkészítettük a teljes alkalmazás játéklogikáját, leprogramoztuk az interakciókat és navigációt, majd elkészítettük az alkalmazást.
A felhasználó egy Oculus Quest 2 VR szemüveget felvéve a Hungexpo területén találja magát egy egyedi virtuális világban. Egy folyón úszó farönkön utazva tudja bejárni a kiállítás területét. Felmehet a kilátóba, hogy felülről tekintsen le a teljes területre, bizonyos helyeken megállhat és bemehet az egyes csarnokoba. Menet közben életre kelnek az épületek falain lévő installációk, ismert hazai költők idezetei olvashatók és mindenfelé állatok mozognak.
Az egyes csarnok tematikája megegyezett a valós kiállítási csarnokok témájával és sok a valóságban is kiállított tárgy vagy trófea 3D-s virtuális mása is megjelent.
A felhasználó vagy követte a túra útvonalát vagy előhívhatott egy térképet, amin bármelyik kiválasztott pontra szabadon átugorhatott.
Az animációkkal dúsított, rendkívül gazdag látványvilág megjelenítése komoly kihívást okozott Oculus Quest 2 szemüvegben. Rengeteg optimalizációra volt szükség, hogy a felhasználói élmény zökkenőmentes legyen.
A közel 30 perces VR élmény kipróbálására a csarnok egy meghatározott, erre kialakított részén nyílt lehetőség.
Egy a Természettel
2021. október
Oculus Quest 2
Unity