Alkatrészek fizikai jellemzőinek AR-ben történő valós idejű megjelenítése
A 3D nyomtatástól az AR megjelenítésig
Modell és információlista dinamikus bővítési lehetősége
A felhasználó barát élmény megteremtése
Az AR tartalom pontos és valós idejű megjelenítése
Az Óbudai Egyetem Informatikai Kara kereste meg kollégáinkat azzal, hogy vegyenek részt egy K+F projektben és készítsenek egy AR adatvizualizációs alkalmazást. Az Egyetem különféle 3D testeket készít és nyomtat ki, melyek különböző fizikai adottságokkal rendelkeznek (keménység, húzószilárdság stb.). A cél az volt, hogy ezeket a mérési adatokat vizuálisan, láthatóan, az alkatrészen magán megjelenítve, hozzá tudjuk kötni az elkészült testek egy-egy pontjához az AR térben.
CMS:
Ehhez első lépésként le kellett egyeztetni egy adatspecifikációban, hogy az Egyetem milyen típusú modelleket tud előállítani, melyek kompatibilisek lehetnek az általunk készített alkalmazással. Erre épült egy CMS, melybe az ügyfél fel tud tölteni modelleket, adatokat és azok mértékegységeit. A kapcsolat köztük hierarchikus és dinamikusan bővíthető.
AR:
Az Egyetem által feltöltött modellek egy QR kód olvasó modullal vannak összekötve, így jelennek meg az alkalmazásban. A kliens oldalon a 3D test adatai csoportosítva jelennek meg, melyek akár több mérés eredményeit is átláthatóvá teszik. A testekhez alapinformációkat, vagy akár egy URL segítségével képet és videót is fel lehet tölteni.
Pozicionálás:
Elsőként be kell olvasni a QR kódot, amely behívja a megfelelő modellt és a hozzá tartozó információ csomagot. Ezt követően egy markeren megjelenik ennek a modellnek egy hálója, melyen el kell helyezni a 3D nyomtatott tárgyat. Ha digitális modell háló és a valós tárgy fedésben vannak egymással, akkor pontosan fognak megjelenni a tárgyhoz kapcsolódó adatok az AR térben.
Óbudai Egyetem
2019. október
Augmented Reality
Unity, iOS, Android