+36 30 99 00 336

Budapest 1122, Krisztina körút 7.

office@arworks.hu

Feladatok

JÁTÉKFEJLESZTÉS

Játéklogika és grafika kialakítása, pontszámítás, fizikai szimuláció

MOZGÁSDIGITALIZÁCIÓ

Sportolók különféle mozgásainak digitális rögzítése, Avatarok készítése valós mozgásokkal

UX/UI

Statikus és dinamikus játékelemek, puszta kezes felhasználói vezérlés kialakítása

VR játékfejlesztés

Sportszimulátor VR-ben

Egy a kézilabda történetét bemutató múzeum számára készítettük el legújabb fejlesztésünket a VR sportszimulátort! A felhasználók a virtuális valóságban egy kézilabda kapus bőrébe bújhattak egy bajnoki meccsen.

Az alkalmazást úgy készítettük el, hogy az érdeklődők különösebb segítség nélkül, maguk is használni tudják azt, csak a fejükre kellett helyezniük a frissen megjelent Meta Quest 3 headsetet, és követni a szemük előtt megjelenő utasításokat. A teljes alkalmazás gesztusvezérelt volt, így nem kellett külön kontrollereket használni, a játékosok a puszta kezükkel érinthették meg a menüelemeket. A kézkövető technológia ma már olyan pontos, hogy a játékos azonnal látja a saját kezét és annak minden mozdulatát, így magától értetődő módon tud gombokat megnyomni, vagy navigálni, és természetesen a labdát is kivédeni. A játékosnak, vagyis a kapusnak, minél több a 7 méteres büntető hárítása volt a feladata, egyre nehezedő szinteken, egyre fortélyosabb és erősebb lövéseket blokkolva. A lövések véletlenszerű irányokba és erőséggel érkeztek, így a játékosnak minden ügyességükre és gyors reflexekre volt szükségük, hogy minél több pontot szerezzenek. Külön érdekessége a projektnek, hogy nem csupán a karakterek kiválasztását, a játékmenet a környezetet és a grafikai elemeket hoztuk létre házon belül, de a mozgásdigitalizációt is mi végeztük. Két profi kézilabdázót kértünk fel a pontos mozgások végrehajtására, ezt csontváz-animációvá alakítottuk, majd finomhangolás után egy-egy 3D ben megalkotott női és férfi sportoló avatárjára helyeztük át azokat.

A logikát és a tapasztalatokat továbbfejlesztve szinte bármilyen sportágat vagy mozgásformát képesek vagyunk lemodellezni. Így akár egyszerű szórakoztató játékokat vagy bonyolult visszacsatolású sport vagy akár katonai szimulációkat is képesek vagyunk megvalósítani.

ÜGYFÉL

LRV Minden múzeum, Németország

DÁTUM

2023. november

TECHNOLÓGIA

Unity, 3D, Mozgásdigitalizáció

PLATFORM

Meta Quest 3