Nagy mennyiségű adat interaktív megjelenítése a virtális valóság használatával HTC Vive szemüvegen
Bár csak magunknak csináltuk, azért készült egy koncepció
A megjelenítés környezetéül szolgáló 3Dmodell elkészítése
Három lehetséges adatmegjelenítési megoldás beépítése
A HTC Vive-n futó alkalmazás megírása
A Virtuális Valóság (VR) számos területen tényleges, valós hozzáadott értéket nyújthat felhasználójának. Ezek egyike a Big Data vizualizáció, ahol órási mennyiségű adatból nyert kimutatásokat kell emészthetően, feldolgozhatóan bemutatni. Ebben a VR sokat segíthet, hiszen van néhány erre őt kifejezetten alkalmassá tévő jellemzője – még a triviális 360 fokos látványon túl:
Külvilág kizárása
A VR szemüveg minden külső, általában zavaró ingert,figyelmet elterelő impulzust kizár, így sokkal könnyebb fókuszálni a tartalomra
Interaktivitás
A Vive szemüveg két külön kontrollere segítségével könnyen, gyorsan lehet akár nagyon bonyolult interakciókat is véghezvinni – legyen az az adatok kiválasztása, szűrése, paraméterezése, nagyítása vagy éppen mozgatása.
Animáció
Talán a legnagyobb potenciállal kecsegtető lehetőség, hogy álló, mozdulatlan adatok helyett a változást mozgásukkal, növekedésükkel illusztráló animált adatsorokat lehet használni – ezzel megkönnyítve például a trendek, minták felismerését.
3D-s megjelenítés
A VR sajátja a 3D, így a megjelenített tartalom nem csak egyszerűen körbeveszi a usert, hanem az bejárhatóvá válik -ezzel is segítve nagy mennyiségű információ megjelenítését.
Fenti előnyök persze csak akkor válnak igazán érthetővé, ha valaki személyesen próbálja ki az eszközt és benne a VR teret. Az alapkoncepció elkészülte után most keressük azt a partnert, ügyfelet, akivel közösen, immár valós adatokfolyamra tudjuk adaptálni megoldásunkat.
ARWorks
2017 December
Virtuális Valóság
Unity, Vive