Mire használhatóak az AR filterek a reklámkampányokban?
Az AR-ben megjelenő tartalom elkészítése
A kampány többi eleméhez illeszkedő arculati elemek
A kameraeffektus összerakása és publikálása a megadott felületeken
Face filterekkel vagy magyarul kameraeffektusokkal mindenki találkozott már, de talán nem mindenki tudja, hogy mennyi mindenre használhatóak a reklámkampányok esetében is. A facebook, instagram és tik-tok filterek azonnal elérhetőek, vagyis nem kell előre letölteni semmit, elég a saját mobilunkon egy bannerre kattintani, vagy a telefon kameráját egy QR kódra tartani, és azonnal ki is próbálhatjuk azokat.
A face filterek, ahogy a nevük is jelzi, elsődlegesen az arc megváltoztatására, kifestésére, viccessé tételére szolgálnak, de ugyanúgy az arc elé és mögé is tudunk tenni bármilyen 3D vagy sima grafikai elemet, így a felhasználó körüli egész teret használni tudjuk. Ráadásul a mosoly, kacsintás, fintorgáshoz is külön tudunk kötni különböző akciókat, animációkat, változásokat. Egyszerű kvízjátékokat is tudunk készíteni fejmozgás, vagy mimika alapán kiválasztva a válaszokat, illetve a képernyőn feltűnő gombokkal is további interakciók érhetőek el. Emellett még a teljes kiterjesztett valóság élménye is rendelkezésre áll, hiszen a face filterek AR ben is meg tudnak jeleníteni egyszerű 3D modelleket, így kincskeresős játékokra, mulatságos animációkra vagy 3D termékbemutatásra kifejezetten alkalmasak.
A face filterek mostanra bizonyos esetekben teljesen helyettesíteni tudják a mobil alkalmazásokat, azoknál sokkal egyszerűbben, azonnali elérést biztosítanak, így különösen alkalmasak akciókhoz, kampánytámogatásokhoz, termékbevezetésekhez, miközben a fejlesztési idejük és áruk sokkal kedvezőbbek.
A filterek használátáról részletes analitika is kinyerhető, így még jobban megimerhetők a célcsoport használati szokásai.
Néhány példa:
SZRT sorsjegy filter
BE YOU arc filter
Giro FB Filter
Az Ön cége
Bármikor
Kiterjesztett Valóság
Android, iOS