Virtuális Fradi Sas hozta el a Ferencváros Bajnoki Serlegét
Az AR tartalom megjelenítéséhez egy egyszerű, gyors megoldás kitalálása, amit minden felhasználó könnyen el tud végezni a helyszínen
A sas modellezése és a teljes Bajnokavató animáció elkészítése
Előtér és hátterek animálása mind a 6 féle variációhoz
Külföldön már volt egy-egy példa ilyen megoldásra, de itthon most először érkezett a Kiterjesztett Valóság (AR) technológia segítségül ahhoz, hogy egy stadionban a hazai csapathoz kötődő virtuális, 3 dimenziós mozgó tartalom jelenjen meg a szurkolók telefonján – mintha az tényleg ott lenne a lelátók között.
Az már persze talán nem meglepetés – és nekünk külön szerencse -, hogy egyből a legnépszerűbb és egyben idén zsinórban 6. alkalommal bajnokcsapat, az Ferencváros látott ebben fantáziát és kért fel minket egy ilyen különleges élmény elkészítésére, mely a májusi Bajnokavató szurkolói eseményen debütált.
Az ünnepi műsor részét képezte az úgynevezett Bajnokavató Animáció, amelynek keretein belül a Kiterjesztett Valóság (AR) segítségével a klub élő jelképét, Igort a sast egy mérkőzés erejéig a Fradi Applikáció és a technológia váltotta fel.
Az egyébként már létező, hivatalos Fradi mobilalkalmazásba került beépítésre egy új, Kiterjesztett valóság nevű menüpont, melyet elindítva, a telefon élő kameraképén, a pályát és a stadiont díszletként használva futott egy 3d-ben készült animáció. A Fradi-logó kezdőkörbe igazítása után a pályából egy sziklatömb és a rajta lévő Fradi-sas emelkedett ki, aki körberepült a stadionban, és a pálya egy másik pontján elhelyezett bajnoki trófeával tért vissza. A virtuális Igor ezután még egy kört tett, ezúttal pedig a Groupama Aréna születésnapját ünneplő molinóval repült el a serleg előtt.
A projekt során a hivatalos szurkolói mobil alkalmazásába fejlesztettünk egy új funkciót – karöltve az appot egyébként kezelő csapattal.
Sportfive Kft.
2024. május
Kiterjesztett Valóság
Unity, Flutter, Android, iOS