A Vadászati Világkiállításra készített AR alkalmazás Hololens 2 AR szemüvegre
3D modellek optimalizálása AR megjelenítéshez
Futtatható alkalmazás fejlesztése
Egyedi grafika (marker) tervezése a 3D modellek megjelenítéséhez, adatvizualizáció
A virtuális trófeák elrendezése a legegyszerűbb felfedezés érdekében
2021. szeptember 25. – október 14. között került megrendezésre az Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállítás Budapesten a megújult Hungexpo vásárcsarnok területén.
A fejlesztés célja az volt, hogy a Kiterjesztett Valóság technológia segítségével mutassa meg a kiállításra látogató érdeklődők számára a trófeabírálat szempontjait.
A felhasználóknak egy Hololens 2 AR szemüveget kellett felvenniük, majd a kihelyezett egyedi grafikai azonosítóra nézniük. A marker felismerése után a kiterjesztett valóságban megjelentek a díjnyertes gím-, dámszarvas, vaddisznó, valamint egyéb 3D trófeák. Az alkalmazásban megjelenő trófeák mind egy valós, díjnyertes trófea digitális ikerpárjai. A létrehozásukhoz mindegyik előzetesen be lett szkennelve, majd az így létrejövő 3D modell lett optimalizálva. A gímszarvas trófeához tartozó objektív (pl: ágak száma, terpesztés, szár hossza, stb.) és a szubjektív, esztétikai elemek (pl: gyöngyözöttség, jégágak, stb.) bírálati értékei animált módon a 3D modell adott pontján jelentek meg.
Egy a Természettel
2021. október
Hololens 2
Unity